Nu

Det har gått mer än ett och ett halvt år sen vi senast sågs bloggen.
Och nu är det dags att skriva av sig igen, till mig och vem som nu vill läsa.

Först skulle jag vilja säga att jag hatar blogg.se för jag har fucking skrivit i en kvart men allt raderades. 
Nu till mitt liv. 
Åttan trodde jag skulle bli bra, nu gäller det, vad kan gå fel. Eller tänkte jag så? Jag vet inte.. Jag tänkte nog inte alls, jag tänkte väl typ nu kör vi. Men hela åttan kändes som en dimma. Kändes som man ibland fick komma upp ur dimman och andas men sen kom den tillbaka, över en, runtom en, överallt. 
Drick aldrig när du mår dåligt. Det gör bara saker så mycket värre. Du tror att det hjälper, försvinna för ett litet tag och bara tycka att hela världen är rolig, men när du vaknar upp är hela världen inte rolig. Om du dricker när du mår dåligt, och om du mår dåligt psykiskt under en längre tid, kommer det utvecklas till ett beroende. Tro mig. Även om  jag inte har typ supit mig full varje helg, så törstade jag hela tiden efter mer alkohol. Ett sätt att komma bort. 
Ett sätt att glömma alla förtryckta tankar som bubblade. Förtryck aldrig dina tankar, stå upp för dem, säg ifrån när det känns fel, prata med dina närmaste vänner. Du kanske inte tror det men de ser och förstår så mycket
mer än vi tror även om de inte säger det.
 
Och bli aldrig en människa som du svurit hela ditt liv att inte bli. När jag var liten skulle jag aldrig röka, skulle aldrig ens testa, för att riskera att bli beroende. Jag har rökt 6 gånger. Är inte stolt. Inte någonstans, jag skäms. Jag tänkte "Det var bara något jag tänkte när jag var liten, bullshit, förstod ingenting då" Kunde inte ha mer fel. Barn tänker ofta enklare och lättare än vuxna, som tänker så komplicerat. Barn tänker enklare och lättare för att deras liv inte är så komplicerat. Och barn är ofta klokare en vuxna, det är sant.
När mina barn kommer ska jag läsa Bamse för dom. Bamse är världens bästa tidning, den motiverar och inspirerar små barn att bli goda medmänniskor i livet. Barnen får Bamse som idol och vill bli lika snäll och godhjärtad som honom. Fan, jag läser tillochmed Bamse idag, den är så bra. Idén bakom Bamse är genial, och har uppfostrat många små barn. 

Till nästa ämne. Dagens ungdomar alltså vad är det med dom. Jag blir så otroligt jävla trött på alla dumma tonåringar som får en bra uppväxt men ändå slösar bort det. Så att föräldrarna får SOC efter sig. Okej, vem är jag att döma, men det finns en gräns. Jag tycker inte att jag har krossat den. Har alltid skött skolan. 
Tror dagens ungdom skulle må bättre om facebook inte fanns, då skulle ungdomar törsta efter något bättre än gillningar på status/profilbilder. Och det är så synd, med alla osäkra tjejer som tror att de måste vara lättklädda på sina bilder för att killarna ska tycka om dem. Livet kretsar för mycker kring facebook. Det är en jävla sida på nätet, det är fan inte livet. Vem fan bryr sig om jag har 1234 likes på min bild eller 3? På vilket sätt blir mitt liv viktigare? Det är så jävla många människor som sitter och tänker "har inga likes på min profilbild för att jag är ful.." vad fan är det för jävla skit? DU ska inte bry dig om hur många likes du har för DU är perfekt som du är.
Skulle fan vara bättre om det bara var vuxna som hade facebook, och skrev statusar som "Nu är ogräsrensningen klar, blir en kall öl i solen då som belöning. Skönt;-)"

Endel folk säger att musiksmak säger lite av hur en person är. Det kan vara så, men betyder inte vara så. Folk dömer väldigt mycket efter musiksmak och det är fel. Bara för att du gillar Justin Bieber behöver du inte vara en dum fjortis. Jag har märkt en sak. Om jag säger att jag gillar Pink Floyd så höjs jag direkt i den persons ögon. Men om jag säger att jag gillar Justin Bieber så sänks jag och folk dömer mig. Det är fel, men jag kan ändå förstå det. Ändå är det synd. Bäst med Madonnas konsert var en sak hon sa. Något på något främmande språk. Att alla ska få vara precis som dom vill, Madonna ska få vara 53 och träna häcken av sig och sedan visa upp den på scen. Och jag håller med. Låt alla få vara som de vill så länge det gör dem lyckliga och det inte skadar någon. Varför ska folk bry sig så mycket? Låt alla få leva deras liv på bästa sätt. Och gör samma sak själv.
Har också problem med samma sak, så det kanske är dubbelmoral, typ "varför ser hon ut som en 07fjortis"? Men det är ju egentligen sant, alla ska ju få se ut som dom vill om det inte skadar någon, egentligen.. 
Iallafall. Jag älskar Pink Floyd, Muse, Coldplay, U2, Queen, och även Justin Bieber. Varsågod och döm mig, I couldn't care less. 

Och jag vill bara säga till dig, du kommer aldrig läsa det här och det vill jag inte heller, men jag hoppas att du håller dig borta från mig och om du försöker förstöra något mer för mig kommer det inte bli roligt, det vill jag lova dig. Vill inte ens ägna en rad åt dig men jag känner att det här måste bli skrivet också. Håll dig borta från mig.

Dags att varva ner lite nu. Om någon av mina vänner läser det här, antar att jag kommer länka det här till Amanda eftersom hon sa att jag borde börja blogga igen, och ja Amanda du ska ta åt dig, och det ska alla mina vänner göra, vare sig vi har jätte mycket kontakt nu eller om du bara funnits där och stöttat mig på min resa genom livet så vill jag bara säga tack. Speciellt till min bästa vän Jossi. Skulle aldrig klarat detta år utan dig, utan stunderna vi bara legat och pratat i timmar, jag älskar dig. Det finns så mycket kärlek och för små ord för det, jag älskar er så otroligt mycket. Jag börjar verkligen bli för trött. Klockan är halv 3 på natten. Men det är så skönt att få skriva av sig om vad man egentligen känner. 

Om han nu läser det här, jag vill iallafall skriva det. Han är den viktigaste personen i mitt liv. Det har varit mycket bråk det här året men till slut förstog vi iallafall varandra. Det kan inte vara lätt att se den man älskar förändras och jag är hemskt ledsen. Jag har viljat ha saker som det var förut men det går inte, det är bara underbara minnen nu. Jag skulle iallafall aldrig klarat året utan dig, folk säger att det kanske inte borde vara vi, men du känner mig bättre än någon annan, du förstog direkt hur jag nästan blev beroende.. Låt oss göra det här året till det bästa i våra liv. Låt mig visa hur mycket jag älskar dig varje dag. Allt som behövs är att vi förstår varandra, därför så måste vi alltid vara ärlig när något är fel. 
Det finns sådana där facebook bilder, där det står; "I want a relationship were you can act like best friends, play like kids, argue like wife and husband, and protect eachother like siblings" Dock vet jag inte vad siblings är, men det låter ungefär som oss, hehe. Och du ska veta hur otroligt lycklig jag är över att ha dig. Känns som jag ibland är usel på att visa det men jag försöker så mycket jag kan.. För det finns ingen som är som dig. Det finns ingen i hela världen som kan få mig från ledsen till glad på en sekund och det finns ingen som kan få mig att le som du, och det finns ingen som kan kyssa mig för miljonte gången och fortfarande få mig att känna fjärilar i magen.
Åren går, tiderna förändras, men en sak förändras aldrig och det är min kärlek till dig. 
Den glöder fortfarande lika stark som "densiteten" hos tusen solar, fortfarande lika stark som den 16 december år 2010, den bästa dagen i mitt liv. 
Du är den enda för mig, den enda mitt hjärta ser, Gabriel Karlsson. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0